2021. május 1.

Hirtelen felindulásból* kiálltam a sort én is tegnap. Minden előzetes várakozással ellentétben 23 perc alatt kerültem sorra. Az oltóponton minden flottul ment: az orvosok/ápolók profik voltak, a katonák kedvesek, az emberek nyugodtak. Mintha nem is ebben az országban lettünk volna.

Semmi mellékhatása nem volt eddig egyébként. Biztos ez is az elcseszett immunrendszerem miatt van.

__________________________________
*Volt-e orvosi indoka az eddigi 3 hónapos várakozásnak fertőzés után, vagy ez csak pusztán oltásszervezési kérdés?

3 megjegyzés:

  1. Szerintem az az indok, hogy mivel a fertozes utan rovid ideig bizonyitottan van valamennyi vedettseg, kar "elpazarolni", es ha harom honap utan adnak oltast, ugy kinyujthato a vedett idoszak.

    Szerintem.

    Pfizer utan nekem se volt mellekhatas, csak a karomat ereztem, illetve most 4 hettel kesobb elkezdett megint egni kicsit a helye, ugyh a masodik adagot inkabb a masik karomba kerem majd.

    VálaszTörlés
  2. Valóban, a már meglévő antitestekre nem kell azonnal ráoltani. Németországban hat hónapot javasolnak várni fertőzés után, kb. ezután csökken az antitestek mennyisége. Itt mondjuk nem oltanak terhes/szoptató anyákat, szerintem tök érdekesek ezek a különbségek.

    VálaszTörlés
  3. Igen, nagyon különböző a protokoll: kezdve azzal, hogy a karantén leteltét követő napon oltakozzál (USA), a tünetek megjelenését követő 28. naptól otathasz (UK), addig hogy Németországban 6 hónapot kell várni. Mondjuk a németeknél a legrosszabb az átoltottsági arány is ezek közül. Szóval arra jutottam, hogy még egyszer nem szeretnék várni azért, mert nem vagyok elég öreg (és rákos) a Pfizerhez, másikat meg a kezelőorvos nem enged.

    VálaszTörlés